horzegirlforever

Alla inlägg under april 2012

Av Hästtjejen - 30 april 2012 22:50

Hej!

Idag så var det majbrasan! Vad roligt jag hade det idag med några kompisar :)

Köpte en stor klubba som var platt och större än ett äpple. Det var smaken hallon på den! Gotti gotti! :P Ska gå och lägga mig nu!


Godnatt!

//Hästtjejen!  

Av Hästtjejen - 27 april 2012 09:13

Hej! Just ni sitter jag med Ronja och har lektion. Vi jobbar om Livskunskap, det är ganska roligt. Efter MANO-n så har vi 40minuter rast sedan har vi träslöjd. Sen ska jag och Ronja äta PIZZA-BUFFÉ   för vi har 1h15min lunch rast!!!!!!....Vad gott!! 

Efter det så ska vi ha idrott. Vid 17:05 så ska jag tag bussen till pappa och imorgon så ska jag rida. Sen så ska jag få en egen skyddsväst. Så slipper jag låna skyddsväst på ridskolan. Den kommer att kosta typ över 900kr men jag kommer att få köpa en en ändå eftersom att pappa och mamma har lovat i 1månad att jag skulle få en skyddsväst. Men måste dra nu! 


Ha en bra dag!

// Hästtjejen!  

Av Hästtjejen - 25 april 2012 19:30

Så nu har man hjälpt mamma med tvätten det har tagit tre timmar, först vid fyra så var jag ner med tvätten och vid 16:50 kom mamma hem så då gick hon ner med det sista och hämtade torrt. Men nu är det klart. Phuu.. Det var jobbigt. Fast ändå kul att få vara lite vuxen ibland och få se hur det är att få ta ansvar själv. 


Men måste gå nu!


Hejdå! // Mvh Hästtjejen!  

Av Hästtjejen - 24 april 2012 21:14

Hej!


Sitter vid datorn och spelar sims3 och äter typ glass.


 

Vaniljglass med Hallonsås(och hela hallon).

Ett tips: Om ni har frysta hallon, lägg i en skål ca 10st och häll ca 0.5dl fl socker högst(för mycket förstör tänderna). Sedan ställer ni dom i mikron i 1minut max 2minuter. Sedan tar ni fram äkta vaniljglass eller vanlig vaniljglass men tycker att äkta vaniljglass smakar bättre till. Lägg ca 7kulor glass i en skål och häll över hallon+hallonsåsen försiktigt över. Klart! Nu är det bara att äta.


Ska fortsätta spela sims3(till Wii) ett tag. sedan så ska jag lägga mig. Har sovmorgon till kl 09:00. Och just det imorgon på min skola så är det talangjakt vad spännande och så ska jag möta upp Ronja kl 08:50. Så då måste jag åka iväg kl 08:30. Jag slutar kl 15:00 så jag kanske bloggar imorgon, får se. För jag skulle hjälpa mamma med tvätten. Det är faktiskt roligt att tvätta. Första gången kanske är tråkigt och svårt men efter ett tag så går det suveränt. Som jag! Jag har tvättat typ 11 gånger av dom gångerna så har jag tvättat 8gånger själv och 3gånger med mamma.


Oj, märkte nu att jag typ inte har skrivit ett sånt här långt inlägg på ett bra tag. ;)

Men ska dra nu! Ha det bra!


The SIMS 3:

Kram Hästtjejen! 


Av Hästtjejen - 24 april 2012 10:33

  Franskan är inte inställd men alla andra är inställda, fy f*n vad orättvist. Men ska ringa Ronja sen och fråga om vi skulle vara!! :) Men i allafall sitter i korridoren och väntar på att lektionen ska börja. Ska få reda på vad jag fick på provet.-.- 

Men bjuder på lite bra musik jag lyssnar på: 

O.M.G Usher ft. will.i.am 


Boyfriend Justin Bieber

Av Hästtjejen - 21 april 2012 19:15

HejHej!


Idag red jag Abbe! :) Han var lydig och lydde mina svängar! På lektionen så körde va volt, stå över hinderna, köra slalom i skritt och trav. Sen fick vi trava längs fyrkanten och vi fick också stod i traven. Det var roligt för Abbe sprang väldigt fort, fortare än någonsin och Abbe fällde hår så jag blev vit, på min svarta ridjacka.   

Men Abbe är snäll av sig! Han är rolig också för varje gång jag har han så äter han på min hjälm för att visa att han gillar mig! Hihi, han är så gullig! Man blir glad när man ser han. Men det finns en häst som jag verkligen saknar som jag inte har ridigt(ridit) på, det är Shila. Hon är liksom min lilla älsklings häst. Hon är snäll på sätt och vis.


Men ska typ kolla på film nu, så vi hörs!

Kommentera gärna!


Mvh Hästtjejen!  

Av Hästtjejen - 14 april 2012 13:00

Hej!

Idag red jag Abbe(Alberto), han lydde mig bra, lydde mina komandon t:ex när vi skulle göra halt, öka skritten/sakta av skritten, när vi skulle komma in i traven och o.s.v Det ända problemet var att Abbe, han fällde hår och jag var smart som hade en svart jacka på mig och  när jag kom ut från stallet så var jag vit/randig, fint! ..

Och sen vid kl 13:44 så hjälpte vi min syster att flytta. Gud va mycket möbler att flytta. När vi flyttade ner grejorna till kärran så tog det 15-20minuter och sen när vi skulle flytta upp så bodde hon högst upp så det tog ungefär 20-35minuter.

Dessutom så var det typ 17-20grader ute . Jag svettades som en dåre och när vi kom hem så var det bara raka vägen till duschen.


Ha det bra!

Kram Hästtjejen!   

Snart är ju sommaren här så jag bjuder på lite bilder!


  

   





     

    



  















Av Hästtjejen - 11 april 2012 20:36

Hejsan bloggen!


Just nu sitter jag och har ont i huvudet och förlåt mig igen för att jag inte har bloggat på ett bra tag. Det är för som alla säger "jag har inge blogglust" och jag funderar på att ta en bloggpaus men jag vet inte :/ Får se!


Ska lägga mig snart!


Hörs så länge!


Kram Hästtejen!  

Presentation


Vad kul att du kom hit! Kika gärna in här!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skolstart!!

A Birthday

Nonono Cat

Omröstning

Hur många djur har du?
 1-4
 5-8
 9-12
 13-16
 17-20
 21-24
 25-28
 29-32
 33-36
 37-40
 41-44
 45-48
 49-52
 53-56
 57-60
 61-64
 65-68
 69-72
 73-76
 77-100

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Ridläger

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ovido - Quiz & Flashcards